Vintage

Polska

Biuletyn Informacji Publicznej

Wycieczka do Wrocławia PDF Drukuj Email

W piątek 1.04.2016 byliśmy na wycieczce we Wrocławiu. W wycieczce zorganizowanej przez  SKKT brało udział 22 uczniów pod opieką dwóch nauczycieli: Pana J.Sikucińskiego i  Pana Ł.Pawłowskiego. Dla odmiany do Wrocławia dojechaliśmy pociągiem. Już o godzinie 3:40 wszyscy zebraliśmy się na dworcu, z którego o 4:00 wyruszyliśmy do Wrocławia. Na miejscu byliśmy ok. godziny 9:00. Na początku odwiedziliśmy Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, które urządzone jest w stylu barokowym.

Zaczęliśmy od zwiedzania sali Oratorium Marianum. Powstało ono w XVIII w. Jest to sala bogato zdobiona malowidłami i rzeźbami. Następnie przeszliśmy do Auli Leopoldyńskiej. Aula została tak nazwana na cześć fundatora cesarza rzymskiego Leopolda I. Na ścianach i suficie auli namalowane są freski. Na ścianach wisi także 16 portretów osób zasłużonych dla zakonu Jezuitów. We wnękach okien znajdują się mniejsze freski z portretami starożytnych i nowożytnych uczonych.  Na tym zakończyło się zwiedzanie Uniwersytetu. Po drodze do Hydropolis odwiedziliśmy katedrę św. Jana Chrzciciela urządzoną w stylu gotyckim. Następnie piechotą przeszliśmy do Hydropolis, czyli interaktywnego muzeum wody. Czekało tam na nas wiele niespodzianek i ciekawostek dotyczących wody. Dowiedzieliśmy się tam m.in. w jaki sposób powstała woda i jak wielkie ma ona znaczenie dla świata. Obejrzeliśmy tam też ciekawe filmy dotyczące życia pod wodą. Następnym punktem wycieczki było Muzeum Narodowe. Obejrzeliśmy tam wiele obrazów znanych malarzy m.in Jana Matejki, Aleksandra Gierymskiego, Olgi Boznańskiej, Jacka Malczewskiego, Andrzeja Grabowskiego, Daniela Modera i Jana Styki. Kolejnym obiektem który odwiedziliśmy była Panorama Racławicka. Jest to ogromny obraz mający 15 metrów wysokości i 114 metrów długości. Zrobiło to na nas duże wrażenie. Po obejrzeniu panoramy udaliśmy się na Stary Rynek Wrocławski i zatrzymaliśmy się żeby coś zjeść. Na rynku znajdował się Ratusz, który także urządzony był w stylu gotyckim. Następnie ok. godziny 18 wróciliśmy na dworzec i czekaliśmy na pociąg. O godzinie 23:45 dojechaliśmy do Zbąszynia i w dobrych humorach rozeszliśmy się do domu. Wycieczka bardzo nam się podobała . Dzięki niej mogliśmy nauczyć się rozpoznawać style architektoniczne m.in. barokowy, gotycki i klasycystyczny. Mogliśmy  też obejrzeć wiele pięknych obrazów i rzeźb. Mimo ogólnego zmęczenia i bolących nóg wycieczkę uważamy za bardzo udaną