Vintage

Polska

Biuletyn Informacji Publicznej

Teatralnie i nie tylko w Zielonej Górze PDF Drukuj Email

Dnia 23 marca 2016 roku odbyła się wycieczka do Zielonej Góry. Była to wycieczka zorganizowana dla wszystkich uczniów naszego gimnazjum, aczkolwiek była ograniczona względem miejsc, a chętnych było naprawdę mnóstwo!

Gdy wybiła godzina 8:50 wszyscy zwarci i gotowi wsiedliśmy do autobusu pod halą "Zbąszynianka". Wyruszyliśmy po 9:00, zaciekawieni bardzo pierwszym miejscem, do którego się udamy gdyż było ono niespodzianką. Droga w autobusie minęła bardzo szybko i w niezwykłej ciszy. Nim się zorientowaliśmy, znaleźliśmy się przy naszej atrakcji. Naszą niespodzianką była możliwość zwiedzenia stadionu żużlowego. Dzięki miłej pani mogliśmy w skrócie poznać kto jest w Falubazie i dowiedzieć się paru informacji na temat tego sportu. Oczywiście nie obyłoby się bez pamiątkowych zdjęć.
Po zwiedzaniu wyruszyliśmy do naszego głównego celu- Teatru Lubuskiego im. L. Kruczkowskiego. Nasz spektakl zaczynał się o godzinie 12:00 i zwał się "Bestia". Gdy każdy dostał bilet, zajęliśmy wyznaczone miejsca na niewielkiej sali. O dziwo praktycznie wszystkie siedzenia były zajęte przez innych nastolatków, również czekających na rozpoczęcie się występu. Przedstawienie trwało ponad godzinę     i według mnie było naprawdę warte uwagi, a czasami nawet można było się pośmiać. Spektakl był musicalem, co robiło go jeszcze ciekawszym. Całość była zrobiona bardzo w stylu nowoczesnym, jeśli można to tak nazwać. Aktorzy świetnie odegrali swoje role i znakomicie wcielili się w nastolatków. Nie mieli problemów z wypowiadaniem jakiś przekleństw, jeśli owe występowały. Podchodzili do tego wszystkiego bardzo luźno, dzięki czemu przyjemnie się ich oglądało. Wydaję mi się, że większość osób była zadowolona z tego występu.
Po spektaklu koledzy i koleżanki z kl. II e udało się na basen, a reszta wybrała się do Planetarium Wenus. Tam mieliśmy okazję obejrzeć film między innymi o planecie Mars, a także ogólnie o naszym wszechświecie. Po skończonym seansie poszliśmy do Jaskini Światła, w której można było robić różne doświadczenia, można na przykład było zrobić tęczę! Następnie każdy miał trochę czasu dla siebie. Niektórzy zdecydowali się na chwilę odpoczynku na krześle a inni skorzystali z atrakcji typu zważenia się                 i zobaczenia ile by się ważyło na Księżycu.
Ostatnim naszym celem wycieczki było oczywiście jedzenie, zapewne najbardziej wyczekiwane przez uczniów. Udaliśmy się do McDonald's. Tam każdy miał czas, żeby zamówić i skonsumować posiłek. Gdy każdy już był objedzony zebraliśmy się w autobusie i tak- wracaliśmy do domu. Droga była tak samo cicha i szybka jak podróż do tego miasta.
Po godzinie 18 wróciliśmy do Zbąszynia.
Według mnie ten wyjazd był niesamowicie interesujący. Mieliśmy okazję trochę odpocząć od nauki, ale i także pozwiedzać i zobaczyć świetną sztukę. Myślę, że nauczyciele także nie mieli z nami większego problemu      i dla nich także ta wycieczka była udana. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości odbędzie się jeszcze więcej takich podróży. Każdego niezdecydowanego ogromnie zachęcam, żeby następnym razem pojechał. Tu nie tylko chodzi o wyrwanie się z zajęć w szkole, ale także o integrację oraz o zdobywanie wiedzy w bardziej urozmaicony i ciekawszy sposób. Jak dla mnie warto pojechać na taką wycieczkę tym bardziej, że nie kosztuje ona nie wiadomo ile. Na pewno z wielką chęcią wybiorę się na następną jeśli tylko będzie okazja.
Marcelina Ciepielewska  - Id

„Pierwszym punktem podróży okazał się stadion żużlowy zielonogórskiego klubu „Falubaz”. Do ostatniego momentu uczniowie nie wiedzieli, czym okaże się „atrakcja niespodzianka”. Jako, że nie każdy z uczestników był zaznajomiony      z tematyką tego sportu, można było trochę dowiedzieć się o jego zasadach oraz odbywających się na tymże właśnie stadionie meczy.
Po zakończeniu spektaklu grupa rozdzieliła się. Jedna, mniejsza część udała się na pływalnię, a cała reszta do planetarium Wenus. W planetarium zostały puszczone dwa filmy. Pierwszy dotyczył planety Mars. Z pewnością informacje zawarte w filmie poszerzyły naszą wiedzę na temat „czerwonej planety”. Podczas drugiego, trochę dłuższego seansu dowiedzieliśmy się trochę o obserwacji galaktyki i o teleskopie „Alma”. Po obu filmach grupa przebywająca w planetarium udała się do holu, gdzie można było stwierdzić, ile ważyłoby się na danej planecie (np. Księżyc, Saturn).
Cała wycieczka odbyła się bez utrudnień. Była przy tym pełna humoru oraz uczestnicy zdobyli nową wiedzę na temat gwiazd, galaktyk oraz dobrego zachowania.”
Leokadia Muller –Id

„Pierwszy punkt podróży wiązał się z niespodzianką. Uczniowie mieli okazję zwiedzić stadion Falubazu, czyli jednego z najlepszych klubów w polskiej lidze żużlowej. Niektórzy mogli popisać się swoją wiedzą na temat tej dyscypliny, ale nawet ci, którzy nie mieli dotychczas pojęcia o żużlu mogli dowiedzieć się o nim kilku interesujących rzeczy.
Następnie ulicami miasta grupa dotarła do teatru, gdzie wystawiono spektakl „Bestia”. Sztuka spotkała się z pozytywnym odbiorem. Przedstawienie                                 z elementami musicalu poruszało problematykę wewnętrznego świata nastolatków. Rozterki tamtejszych bohaterów, specjalnie przesadzonych i przerysowanych, przedstawione były czasem za pomocą piosenki, czasem w sposób humorystyczny. Przesłanie przekazane nam było przez aktorów we własnej osobie – na końcu nastąpiło bardzo trafne złamanie konwencji. Aktorzy zdjęli peruki i już jako dorośli przekazali nam trochę rad i podsumowali cały zamysł sztuki w kilku zdaniach, co było zabiegiem bardzo udanym i trafnym.”
Nikola Brzezińska - Id

„ T była udana wycieczka bardzo grzecznych 50 gimnazjalistów.”