Vintage

Polska

Biuletyn Informacji Publicznej

Wycieczka szkolna klas II e, III b oraz III c PDF Drukuj Email

W dniach 26-29 kwietnia odbyła się wycieczka szkolna klas II e, III b oraz III c. Uczniowie wraz z opiekunami- panią Magdaleną Lehmann, Jolantą Borkowską, Grażyną Hoffmann-Szczygielską oraz panią Aurelią Waligórą wyruszyli o godzinie 5.30 w drogę. Mimo tak wczesnej godziny wszyscy dotarli na miejsce i mogli udać się w kierunku Wieliczki, która była pierwszym punktem tej wycieczki.

Na miejsce dotarliśmy ok. godziny 13.00 i zaczęliśmy zwiedzanie kopalni. Wszyscy uczestnicy zostali wyposażeni w słuchawki, aby móc lepiej zrozumieć przydzielonego nam wcześniej przewodnika. Po pokonaniu najtrudniejszego odcinka naszej trasy- bardzo długich schodów, zaczęliśmy zwiedzanie. Nasz przewodnik pan Stasiu bardzo szczegółowo i ciekawie przedstawił nam historię Wieliczki oraz oprowadził nas po niej. Dzień w Wieliczce upłynął w bardzo miłej i wesołej atmosferze. Wieczorem dotarliśmy do naszego pensjonatu i tam po zakwaterowaniu, zjedliśmy po ciężkim dniu w drodze i na schodach pyszną kolację. Następny dzień zaczęliśmy bardzo aktywnie, od wyjazdu w Dolinę Kościeliską. Pogoda nas nie rozpieszczała, padał deszcz, śnieg i było dość zimno, ale daliśmy sobie z tym radę. W dużej mierze zawdzięczamy to niezawodnym foliowym płaszczom, które może nie są zbyt estetyczne ale na pewno w 100% sprawdzone i praktyczne. Polecamy je wszystkim wybierającym się w góry. Po przejściu przez Jaskinię Mroźną i pokonaniu naszej trasy autobusem wróciliśmy do Zakopanego zwiedzić sanktuarium na Krzeptówkach. Następnie wróciliśmy do pensjonatu tam zjedliśmy obiadokolację i wybraliśmy się na termy. Wszyscy świetnie się bawili, termy były niezastąpioną regeneracją po męczącym dniu, a jednocześnie świetna rozrywką. Dzień trzeci rozpoczęliśmy śniadaniem i wyjechaliśmy w kierunku Oświęcimia, tam zwiedziliśmy obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Był to najcięższy dla wszystkich punkt wycieczki, jednak zachowaliśmy należytą powagę i z szacunkiem mogliśmy odbyć bardzo nietypowa lekcję historii. Następnie powróciliśmy do pensjonatu na obiadokolację i znów odwiedziliśmy termy, które tak jak za pierwszym razem dostarczyły nam tylko pozytywnych wrażeń. Ostatniego dnia, po śniadaniu opuściliśmy pensjonat i o godzinie 8.30 wyruszyliśmy w stronę Krakowa, tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz katedrę na Wawelu, potem mieliśmy trochę czasu dla siebie, mogliśmy się posilić, kupić pamiątki lub przespacerować się rynkiem. Z racji tego, że był to już ostatni dzień po wolnym czasie wszyscy wróciliśmy do autobusu i ruszyliśmy w drogę powrotną do Zbąszynia. Droga odbyła się bez niepotrzebnych incydentów i około godziny 23.00 spokojnie wróciliśmy do domu. Bardzo dziękujemy naszym panią  za wyrozumiałość i odpowiedzialność jaka na siebie wzięły. Zdaje się, że nikt nie wrócił z wycieczki niezadowolony. Czekamy na więcej takich wycieczek! Patrycja